Eszköz- és karbantartásmenedzsment (IBM MAXIMO)

Az IBM MAXIMO megoldása egy széles körben alkalmazott komplex munkairányítási és eszközgazdálkodási rendszer.

Eszközgazdálkodási funkcionalitásának célja az eszközök, berendezések, járművek legjobb kihasználtságának elérése, legmagasabb szintű rendelkezésre állásának biztosítása.

Az IBM MAXIMO megoldás többek között a részletes munkairányítási funkcionalitással, a tervezhető karbantartásokkal, a dolgozók, munkacsoportok, tudásszintjeik és tanúsítványaik kezelésével, a raktár- valamint berendezés pótalkatrészeinek kezelésével, a szerződéskezeléssel, a pénzügyi rendszerekhez való könnyű integrálhatóságával (SAP, Oracle), valamint a térképészeti támogatásával (beépített ArcGIS integráció) teszi elérhetővé a berendezések optimális kihasználtságát a berendezés teljes életciklusa során gyűjtött adatok és statisztikák segítségével.

 

Az IBM MAXIMO megoldás magában hordozza a legkorszerűbb karbantartási stratégiák támogatását is, mint a kockázat alapú karbantartás menedzsment, a TPM –Total Productivity Management, az állapotfigyelés alapú karbantartás menedzsment, stb. A szervezeti preferenciáknak megfelelően újragondolt, akár eszközcsoportonként eltérő karbantartási stratégia ugrásszerű hatékonyságnövekedéssel járhat.

 

A rendszer használatának előnyei:

  • Magasabb rendelkezésre állás
    • Egyszerre láthatóak az adott berendezésre kiadott munkák, így logikusan csoportosíthatóak és ütemezhetőek a munkafázisok, lerövidítve a karbantartási időt.
  • Megnövelt munkaerő hatékonyság
    • Látható a munkaerőigény a kapacitás tükrében, így a munkaerő kihasználtság optimalizálható
  • Kevesebb szolgáltatás szüneteltetés
    • Azonosíthatóak és sorba rendezhetőek a kritikus munkák, a késések és a várakozások elkerülése érdekében
  • Hatékony tervezés
    • Egyetlen dinamikus felületen láthatóak a sürgősségi, tervezett, illetve nem tervezett feladatok, melyeket ütemezni kell és erőforrásokat rendelni hozzájuk.

 

A rendszer felépítése:

Eszközkezelési modul:

  • eszközadatok, struktúrák
  • beépítési helyek logikai hierarchiában
  • állapot felügyelet
  • hibakódok
  • mérők és mérőcsoportok
  • szervezeti megkülönböztetések
  • eszközspecifikációk

 

Munkairányítási funkciók:

  • karbantartási folyamatok, karbantartás mix
  • munkatervek ismétlődő feladatokhoz
  • megelőző karbantartás
  • tervezés
    • képesítések
    • biztonsági előírások
    • szerszámok/szakértelem
    • anyagfelhasználás
  • munkautasítások követése
  • gyors jelentések
  • priorizálás
  • ütemezés

 

Készletgazdálkodás modulok:

  • eszközök
  • raktárak
  • egységcsomagok
  • állapotkódok

 

Beszerzés kezelési modulok:

  • igénylések PR
  • ajánlatkérés
  • megrendelések PO
  • bevételezés és ellenőrzés

 

Szerződéskezelési modulok:

  • munkaerő alapú szerződések
  • lízing/bérleti szerződések
  • keretszerződések
  • vevői szerződések
  • garanciális megállapodások

 

Szolgáltatás kezelési modulok (SD)

  • hibák
  • események
  • javítások
  • megoldások

 

 

Integrációs lehetőségek:

Üzleti folyamatokat támogató rendszerek

  • CRM
  • ERP ( SAP, Oracle,…..)
  • Üzleti intelligencia
  • Dokumentum kezelés

 

Műszaki folyamatokat támogató rendszerek

  • Mobil irányítás
  • GIS
  • SCADA/DCS

 

Lehetséges felhasználási területek:

  • Eszközparkok nyilvántartása, a teljes életciklus alatt (termelő berendezések, hírközlő berendezések, segédüzemi berendezések, járművek, munkagépek, szerszámok, védőfelszerelések)
  • Épületek, műtárgyak nyilvántartása, térképi megjelenítése (irodaházak, gyárak, raktárak)
  • Karbantartás menedzsment ( TQM, TPM, 5S, állapotfelmérések, kockázatalapúság)
  • Projekttámogatás, munkatervezés (bejárás optimalizálás, megelőző értesítés, prioritás- és kockázatkezelés)
  • Központi ügyfélszolgálat, call center, bejelentés fogadás és szakterülethez továbbítás
  • Kötelező jelentések, kimutatások készítése (rendelkezésre állás, kihasználtság, meghibásodási, hibajavítási naturáliák, terv-megvalósulás követés)

   Szabályzatok, eljárásrendek támogatása, munkafolyamatok betartatása (minőségbiztosítási rendszereknek- munkavédelmi előírásoknak- törvényi kötelezettségeknek való megfelelés, dokumentáltság)

Szolgáltatásigény bejelentő

Amennyiben érdeklődik szolgáltatásunk iránt, az igénybejelentő űrlap kitöltésével forduljon hozzánk bizalommal, 24 órán belül válaszolunk!

Szolgáltatásigény bejelentő